Jump to content

«Πέμπτη βράδυ»: Μιλάμε με τον Χάρη Καλογήρου, δημιουργό του Pop Corny!


plankton69
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Πήγαμε στη Φινλανδία με ένα «μικρό ιστιοφόρο», πήραμε ταξί με την καλύτερη βοήθεια μετά την βραδινή μας έξοδο, ώρα για σνακ! Τι θα λέγατε για λίγα... ποπ-κορν; Ναι, καλά διαβάσατε! Βέβαια, δεν θα τα φάμε εμείς (αν και δεν είναι κακή ιδέα να διαβάσετε την συνέντευξη μας με τη συνοδεία αυτών και μιας παγωμένης μπύρας), αλλά ο Mr. Corny από το πολύ γνωστό και ελληνικό «Pop Corny» του Χάρη Καλογήρου. Το αποψινό μας βράδυ Πέμπτης λοιπόν έχει να κάνει με αυτό το εντυπωσιακό παιχνίδι για smartphones, ένα παιχνίδι που έχει συναρπάσει χιλιάδες χρήστες εντός αλλά και εκτός Ελλάδας.

 

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=AaLLUspUy6Q&hd=1]Pop Corny Game Official Teaser Trailer - YouTube[/ame]

 

plankton69: Καταρχάς Χάρη να σε καλωσορίσουμε στην παρέα του myphone.gr και να σε ευχαριστήσουμε για την συμμετοχή σου στην συνέντευξη αυτή. Ξεκινώντας, θα θέλαμε να μας πεις πότε άρχισε για σένα η ενασχόληση με το developing και τι σε ώθησε ή ακόμη και σε «τράβηξε» σε αυτό.

 

Χάρης Καλογήρου: Καλώς σας βρήκα! Η ενασχόληση με την ανάπτυξη λογισμικού ξεκίνησε την πρώτη στιγμή που έπιασα στα χέρια μου υπολογιστή. Ήταν για μένα κάτι πέρα από μαγικό, που κατά έναν περίεργο τρόπο καταλάβαινα ακριβώς πως δουλεύει. Όχι τις τεχνικές λεπτομέρειες αλλά την γενικότερη φιλοσοφία, τη λογική και την «γλώσσα» του. Και οι δυνατότητες δημιουργίας που σου έδινε ήταν τουλάχιστον μεθυστικές για τον εννιάχρονο εγκέφαλο μου. Ήταν σαν «ναρκωτικό» και δεν θα μπορούσα να ασχοληθώ με τίποτα άλλο.

 

p: Ας μιλήσουμε για την εφαρμογή σου, το Pop Corny, ένα παιχνίδι που έχει γίνει γνωστό τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Μίλησε μας για αυτό και για το πως γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας του.

 

X.K: Η ανάπτυξη παιχνιδιών ήταν πάντα ένας τομέας που με εξίταρε. Κυρίως λόγω των ωραίων στιγμών που πέρναγα παίζοντας, πράγμα που με ωθούσε στο να θέλω να δημιουργήσω και εγώ κάτι τέτοιο. Συνδυάζοντας αυτήν την παρόρμηση με το γεγονός πως η ανάπτυξη παιχνιδιών αποτελεί ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που μπορείς να κάνεις στον προγραμματισμό, το αποτέλεσμα ήταν να ασχοληθώ σε μεγάλο βαθμό με την κατασκευή μηχανών γραφικών και τεχνολογίας για την κατασκευή παιχνιδιών. Παρόλα αυτά, η κατασκευή ενός παιχνιδιού είναι συνδυασμός πολλών μορφών τέχνης, όπως γραφιστική, μουσική κ.α. και η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και εμπορικά εκμεταλλεύσιμου παιχνιδιού χωρίς την ανάγκη χρηματοδότησης εκατομμυρίων έγινε μόλις πρόσφατα εφικτή μέσα από τις κινητές πλατφόρμες. Ήταν λοιπόν μια καλή στιγμή να γίνει ένα όνειρο πραγματικότητα. Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα για το Pop Corny.

 

Στόχος ήταν η δημιουργία ενός «casual» παιχνιδιού. Προσιτού σε όλους, που να μπορεί εύκολα να παιχτεί για μερικά λεπτά αλλά και για ώρες. Απλό στην χρήση, με ένα δάκτυλο, και όσο γίνεται εθιστικότερο. Πατώντας πάνω σε αυτές τις προδιαγραφές δημιούργησα γύρω στα δέκα πρωτότυπα και αυτό που επέλεξα ως το καλύτερο ήταν το Pop Corny. Σκοπός του είναι να ταΐσεις ποπ-κορν τον κύριο Corny, χτυπώντας με το λέιζερ σου καλαμπόκια. Η ανάπτυξη διήρκεσε 8 μήνες, κατασκευάζοντας όμως σε αυτό το χρονικό διάστημα και την μηχανή στην οποία «τρέχει» το παιχνίδι καθώς δεν χρησιμοποιήθηκε κάποια έτοιμη. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο και κατάφερε να ανέβει στο νούμερο ένα πολλών AppStore ανά τον κόσμο, λαμβάνοντας εντυπωσιακά σχόλια. Το καλοκαίρι κυκλοφόρησε για κινητά με Android και πριν ένα μήνα για Blackberry Playbook. Στο iOS κατάφερε συνολικά περισσότερα από 300 χιλιάδες downloads.

 

p: Το Pop Corny είναι μια δωρεάν εφαρμογή, τόσο για iOS όσο και για Android. Υπάρχουν σχέδια για παρουσίαση του και σε άλλες πλατφόρμες ή δημιουργίας μιας δεύτερης έκδοσης;

 

X.K: Το παιχνίδι εδώ και ένα μήνα σχεδόν έχει κυκλοφορήσει και για την ταμπλέτα Blackberry Playbook, και θα είναι συμβατό και με τα καινούρια Blackberry τηλέφωνα, όταν αυτά κυκλοφορήσουν. Αυτό βασικά μας αφήνει απ’ έξω τα κινητά με Windows για τα οποία δεν έχω κάποιο σχέδιο ακόμα. Τέλη Νοέμβρη θα κυκλοφορήσει η Χριστουγεννιάτικη έκδοση του Pop Corny, αλλά θα αποτελεί δωρεάν αναβάθμιση για όλους και όχι δεύτερη έκδοση.

 

p: Υπάρχει χρηματικό κέρδος; Δηλαδή, μπορεί κάποιος να ζήσει από τα χρήματα που θα βγάζει έχοντας αναπτύξει μια εφαρμογή για Android, iOS, μέσω διαφημίσεων ή paid εκδόσεων; Ακούγονται αστρονομικά ποσά τους τελευταίους μήνες.

 

X.K: Χρηματικό κέρδος υπάρχει, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε πως η εποχή που το AppStore ήταν χρυσωρυχείο έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και το να ξεχωρίσεις πολύ δύσκολο. Υπάρχουν παιχνίδια και εφαρμογές δωρεάν που πετυχαίνουν 2-3 downloads την μέρα. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν αξίζουν, απλά χάνονται μέσα στο θόρυβο των εκατοντάδων χιλιάδων εφαρμογών. Όποιος σκέφτεται ότι θα φτιάξει ένα παιχνίδι, θα το ανεβάσει το AppStore και μετά θα περιμένει την επιταγή στον καναπέ, ας το σκεφτεί λίγο καλύτερα.

 

Όσοι γνωρίζουν το Pop Corny από την αρχή της κυκλοφορίας του, θα θυμούνται πως ξεκίνησε σαν παιχνίδι επί πληρωμή. Κάποια στιγμή, μέσω της υπηρεσίας «Free Game of the Day», το έκανα δωρεάν για μια μέρα, κατά το γνωστό μοτίβο προώθησης. Όντας μια εφαρμογή που υποστήριζε in-app-purchases, από την πρώτη μέρα, ήταν σαφές πως απέδιδε περισσότερα δωρεάν. Δεν χρειάστηκε πολύ μυαλό για να την κρατήσω δωρεάν από τότε και έπειτα. Από την εμπειρία μου λοιπόν, αυτή είναι και η πιο βιώσιμη στρατηγική σήμερα. Έχοντας ένα «δυνατό» παιχνίδι στα χέρια σου, που θα τραβάει τον κόσμο να το μοιραστεί, και επιτρέποντας σε αυτούς που θέλουν να το υποστηρίξουν με in-apps, έχεις σημαντικές πιθανότητες να μπορείς να συντηρηθείς από αυτό.

 

p: Τι θα πρότεινες σε κάποιον που σκέφτεται να ασχοληθεί με τον προγραμματισμό και την ανάπτυξη εφαρμογών για smartphone; Ποια είναι τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιος ξεκινώντας, ειδικά στην Ελλάδα;

 

X.K: Πρώτα από όλα θα του πρότεινα να ασχοληθεί με την ανάπτυξη εφαρμογών γενικότερα και μετά να πάει σε smartphones. Μια πλατφόρμα με λιγότερους περιορισμούς από ένα κινητό είναι πάντα καλύτερη για να αρχίσεις. Φυσικά, θα πρέπει πρώτα από όλα να μάθει τουλάχιστον δύο γλώσσες προγραμματισμού. Ποιες θα είναι αυτές δεν έχει μεγάλη σημασία. Στην συνέχεια να μελετήσει καλά αλγορίθμους και δομές δεδομένων. Τέλος θα πρέπει να αρχίσει να φτιάχνει και να ξαναφτιάχνει εφαρμογές για εξάσκηση. Μέχρι πότε; Μέχρι να μην είναι χάλια οι εφαρμογές του!

 

p: Θα λέγαμε πως, αυτήν την στιγμή, η αγορά των mobile apps βρίσκεται στην ακμή της. Υπάρχει περίπτωση, κάποια στιγμή, να βιώσουμε και την παρακμή της;

 

X.K: Σίγουρα. Όπως γίνεται με κάθε τι.

 

p: Ποια η γνώμη σου για την ελληνική developing «σκηνή»;

 

X.K: Η ελληνική developing σκηνή αποδεικνύει πόση όρεξη και ικανότητα υπάρχει σε αυτήν την χώρα. Και τα όσα καταφέρνει, παρόλο που παλεύει μέσα σε ένα τόσο αφιλόξενο για δημιουργία περιβάλλον, είναι πέρα για πέρα εντυπωσιακό.

 

p: Να πάμε λίγο και στον τομέα των συσκευών. Ποιο smartphone χρησιμοποιείς αυτόν τον καιρό και ποιο είναι το λειτουργικό σύστημα που προτιμάς;

 

X.K: Το τηλέφωνο μου αυτήν την στιγμή είναι ένα iPhone 4S με iOS 6. Προσωπικά δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ Android στην καθημερινότητα παρά μόνο για ανάπτυξη εφαρμογών, οπότε δεν μπορώ να κρίνω τι θα με βόλευε περισσότερο. Σίγουρα με το iOS πάντως δεν νοιώθω να μου λείπει κάτι. Από τεχνικής άποψης, θεωρώ το iOS αρτιότερο από το Android, αν και τελευταία έχει κάνει και αυτό σημαντικά βήματα βελτίωσης. Πολύ καλά σημάδια μου δίνει και το βασισμένο στο QNX νέο λειτουργικό τις Blackberry.

 

p: Τα μελλοντικά σου σχέδια επί του app developing; Υπάρχει κάτι για το οποίο θα μπορούσες να μας μιλήσεις και να μας αποκαλύψεις;

 

X.K: Το σίγουρο είναι πως θα υπάρξει συνέχεια. Το Pop Corny ήταν μόνο η αρχή, ένας τρόπος να «δοκιμάσω τα νερά». Έχοντας αναπτύξει άλλες τρεις εφαρμογές για κινητά πριν το παιχνίδι, θα στοιχηματίσω στην ανάπτυξη παιχνιδιών. Όπως σας είπα και πιο πριν, αυτόν τον καιρό ετοιμάζω την χριστουγεννιάτικη έκδοση του Pop Corny, που θα περιλαμβάνει μια επιπλέον πίστα, 5 νέα boxes, 15 νέα objectives για τους προχωρημένους και επιπλέον υπερδύναμη (όπως ο κεραυνός) για τον Corny, εορταστικό κλίμα και πολλά άλλα.

 

Παράλληλα, έχω λάβει μέρος μαζί με τον εκλεκτό φίλο Θανάση Lightbridge, που έχει γράψει και την μουσική για το Pop Corny, στον διαγωνισμό «Ludum Dare October Challenge». Μέχρι το τέλος του μήνα λοιπόν θα κυκλοφορήσουμε και την συμμετοχή μας στον διαγωνισμό αυτό. Το όνομα του παιχνιδιού θα είναι FlyCraft και περισσότερες λεπτομέρειες θα αποκαλύψουμε στην πορεία του μήνα.

 

Φυσικά μετά τον διαγωνισμό θα ξεκινήσει η ανάπτυξη του επόμενου «μεγάλου» παιχνιδιού. Υπάρχουν πολλές ιδέες και θα δούμε ποια θα επικρατήσει!

 

plankton69: Κλείνοντας, θα θέλαμε την γνώμη σου για το site μας, το myPhone.gr!

 

X.K: Αγαπάμε myPhone.gr! :D

 

 

* Κλείνοντας και αφού ευχαριστήσουμε θερμά τον Χάρη που δέχθηκε να μιλήσει στο myPhone.gr, να αναφέρουμε πως την εφαρμογή μπορείτε να βρείτε για iOS συσκευές εδώ, για Android εδώ αλλά και στο ηλεκτρονικό κατάστημα του Blackberry. Ευχόμαστε στον Χάρη κάθε επιτυχία στα μελλοντικά του σχέδια!

Edited by Mythozz

plankton69 - Χρήστος 

iPhone XS 64GB / iPhone 4 8GB 

Link to comment
Share on other sites

Κάθε ελληνική προσπάθεια χρειάζεται υποστήριξη και χαιρόμαστε που το παιχνίδι του Χάρη έχει γνωρίσει διεθνή καταξίωση.

 

Well done :up:

Link to comment
Share on other sites

Να πω την πικρή αλήθεια δεν είχα τη παραμικρή ιδέα για το παιχνίδι... :X

Αλλά φαίνεται πολύ ωραίο!Συγχαρητήρια στο δημιουργό!

Link to comment
Share on other sites

πολυ γνωστο το παιχνιδι στο iphone appstore..το ειχα κατεβασει...δε μου αρεσε πολυ επειδη κανεις πανω κατω το ιδιο προσπαθωντας καθε φορα να σπασεις το ρεκορ σου(ειναι πολλα τα παιχνιδια αυτου του τυπου και αρεσουν σε πολλους)..γενικα εχει πολυ θετικα σχολια!
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους! Ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Το Galaxy S δεν υποστηρίζεται γιατί στις συσκευές κάποιων χρηστών δεν έτρεχε... το κοιτάζω πάντως το θέμα!
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους! Ευχαριστώ για τα καλά λόγια.

 

Χάρη εμείς ευχαριστούμε, τιμή μας που είσαι στην αρχική μας σελίδα! :bow:

 

Προσωπικά, σου εύχομαι τα καλύτερα σε ο,τι κάνεις στη ζωή σου! :up::up:

Edited by plankton69
Λάθος λέξη

plankton69 - Χρήστος 

iPhone XS 64GB / iPhone 4 8GB 

Link to comment
Share on other sites

Έχει λίγο καιρό που παίζω το pop corny.

Πραγματικά πολύ ωραίο παιχνίδι.

Συγχαρητήρια στον δημιουργό και καλή συνέχεια.

Samsung galaxy S4, Samsung Ativ s, Samsung Galaxy Note 10.1 2014 edition, Asus Transformer Prime
Link to comment
Share on other sites

Να πω την πικρή αλήθεια δεν είχα τη παραμικρή ιδέα για το παιχνίδι... :X

Αλλά φαίνεται πολύ ωραίο!Συγχαρητήρια στο δημιουργό!

Εγω το ειχα δει στο δελτιο του Σταρ και το κατεβασα!:p

πολυ γνωστο το παιχνιδι στο iphone appstore..το ειχα κατεβασει...δε μου αρεσε πολυ επειδη κανεις πανω κατω το ιδιο προσπαθωντας καθε φορα να σπασεις το ρεκορ σου(ειναι πολλα τα παιχνιδια αυτου του τυπου και αρεσουν σε πολλους)..γενικα εχει πολυ θετικα σχολια!

Οντως ετσι ειναι.

Link to comment
Share on other sites

Ηταν καθηγητής μου στο τμήμα πληροφορικής κ τηλεπικοινωνιών στο ΤΕΙ Λάρισας

Μπράβο Δάσκαλε! :clap:

Link to comment
Share on other sites

Μια πρόταση: Για καλύτερη ανάγνωση της συνέντευξης, καλό είναι τα κείμενα του ενός εκ των 2 (MyPhone editor / Guest) να είναι με διαφορετική μορφοποίηση, π.χ. οι ερωτήσεις του editor που είναι μικρότερα κείμενα να είναι με bold ή άλλο χρώμα.

 

Επίσης, δεδομένου ότι το game δεν έχει σοβαρούς περιορισμούς γλώσσας κτλ, θα είχε ενδιαφέρον να μας πει ο κ. Καλογήρου αν έχει δοκιμάσει προώθηση της εφαρμογής εντός & εκτός των app marketplaces και ποιοι τρόποι προκρίνονται ως πιο αποδοτικοί. Καλή επιτυχία εύχομαι σε κάθε περίπτωση :bow:

Link to comment
Share on other sites

Το παιχνίδι παρ'όλα τα θετικά σχόλια που διάβαζα το σκεφτόμουν πολύ στην αρχή γιατί φοβήθηκα ότι θα είναι λίγο βαρετό βλέποντας πρώτα μερικά βίντεο για το gameplay του στο youtube, μόλις έμαθα ότι δημιουργός του είναι Έλληνας έφυγε κάθε σκέψη στη στιγμή.

 

Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να με κερδίσει; Απ'τη στιγμή που έσκασα το πρώτο μου ποπ-κορν και άκουσα τον ήχο..:lol:

 

Απίθανο είναι! Κάθε επιτυχία σε ότι κάνεις Χάρη!:)

Link to comment
Share on other sites

Το παιχνίδι παρ'όλα τα θετικά σχόλια που διάβαζα το σκεφτόμουν πολύ στην αρχή γιατί φοβήθηκα ότι θα είναι λίγο βαρετό βλέποντας πρώτα μερικά βίντεο για το gameplay του στο youtube, μόλις έμαθα ότι δημιουργός του είναι Έλληνας έφυγε κάθε σκέψη στη στιγμή.

 

Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να με κερδίσει; Απ'τη στιγμή που έσκασα το πρώτο μου ποπ-κορν και άκουσα τον ήχο..:lol:

 

Απίθανο είναι! Κάθε επιτυχία σε ότι κάνεις Χάρη!:)

 

Έχω φάει σκάλωμα με τον ήχο!!!

Close your eyes, look into the dream

Winds of change, will winds of fortune bring...

Link to comment
Share on other sites

Πολλα μπραβο και απο εμενα! Εξαιρετικη δουλεια ! :D Ευχομαι οτι καλυτερο !!
Link to comment
Share on other sites

Για την εξαιρετική δουλειά στον ήχο του παιχνιδιού είναι υπεύθυνος ο Θανάσης Lightbridge. Εδώ μπορείτε να δείτε και το σχετικό ποστ του για το θέμα! :D

 

Επίσης όσοι έχετε Galaxy S μπορείτε πλέον να το κατεβάσετε!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...