Jump to content

Troy (2004)


Alexel
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Με την Τροία τι γίνεται; Ξέρει κανείς; Θα έρθει την Παρασκευή απ' ότι ξέρω και θα πάω να την δω 99%.

Υπάρχει κανείς που να την έχει δει (με κάποιον τρόπο...), να μας πει εντυπώσεις;

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 252
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Την είδα (τρυπώνοντας σε κάποια δημοσιογραφικη προβολή).

 

Θα σας γράψω ένα review (όχι επαγγελματικό φυσικά) μέχρι αύριο το απόγευμα αν βρω χρόνο.

 

Πολύ σύντομα να σας πώ ότι ειναι μια εκπληκτική παραγωγή, με τα αναμενόμενα λάθη και παραλείψεις (η Warner λεει ότι είναι "εμπνευσμένη" από την Ιλιάδα και όχι εξιστόρησή της), καλές ερμηνείες (με τις αναμενόμενες πάντως "αμερικανιές") και όμορφες εντυπωσιακές σκηνές. Ό,τι πρέπει να δει κανείς και να περάσει όμορφα ένα βράδι.

 

Και για να προλάβω τα σχόλια περί "αλλοίωσης της ιστορίας" που σίγουρα έρχονται να πώ μόνο: Το τελευταίο μέρος που πρέπει να κοιτάξεις ψάχνοντας για γεγονότα και ιστορία είναι οι ταινίες του Χόλιγουντ. Αν θέλετε ακρίβεια δείτε ντοκιμαντέρ.

http://www.projectforum.com/img/maclogo.gifSwitched to Mac
Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος OveLix (11 Μάι. 2004 , 00:18)

 

Και για να προλάβω τα σχόλια περί "αλλοίωσης της ιστορίας" που σίγουρα έρχονται να πώ μόνο: Το τελευταίο μέρος που πρέπει να κοιτάξεις ψάχνοντας για γεγονότα και ιστορία είναι οι ταινίες του Χόλιγουντ. Αν θέλετε ακρίβεια δείτε ντοκιμαντέρ.

 

 

Σωστός άλλωστε και η Ιλιάδα δεν είναι ιστορικό έργο..

Το θέμα είναι να μην έχουν γίνει χοντράδες... ;)

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος OveLix (11 Μάι. 2004 , 00:59)

 

Χμμμμ, χοντραδες. Ναι, εχουν γίνει. Αλλα δεν μπορώ να τις πω. Ειναι spoilers...

 

 

ΠΙΘΑΝΑ SPOILERS...

 

 

Για το θάνατο του Μενέλαου κλπ?

 

ΕDIT:

 

Kαι ένα σχετικό άρθρο από enet.gr

 

Ο Πέτερσεν ακολουθεί τα βασικά σημεία της ιστορίας, από τη διαμάχη ανάμεσα στο Μενέλαο και τον Αχιλλέα, που εντείνεται όταν ο πρώτος του αρπάζει τη Βρισηίδα, τη μονομαχία ανάμεσα στον Πάρη και τον Μενέλαο, με τον Πάρη να κάνει αρχικά τον γενναίο για ν' αποδειχτεί τελικά δειλός (όπως ακριβώς τον παρουσιάζει και ο Ομηρος) και να σέρνεται στα πόδια του αδερφού του για να τον σώσει (αν και στην ταινία ο Εκτορας σκοτώνει τον Μενέλαο, ενώ ξέρουμε πως ο Μενέλαος επέστρεψε στη Σπάρτη), μέχρι τη χρήση του Δούρειου Ιππου και την καταστροφή της Τροίας, παρόλο που ο Αγαμέμνονας δεν σκοτώνεται, όπως τον παρουσιάζει η ταινία, ενώ ο Αχιλλέας, σύμφωνα με τον Ομηρο, σκοτώνεται ενώ φεύγει στο άρμα όταν ο Πάρης τον χτυπά με το βέλος στη φτέρνα -το αδύναμο σημείο του- και όχι μέσα στην Τροία, όπου τον βλέπουμε να βγαίνει μέσα από τον Δούρειο Ιππο!

Link to comment
Share on other sites

Έτοιμο το review (μάλλον μια εξιστορηση όπως θα τα ελεγα σε εναν φιλο) ευγενική προσφορά του Γαλάτη προς τους συμφορουμίτες. Spoilers λογικά δεν έχει, όποιος έχει διαβάσει την Ιλιάδα την ξέρει την ιστορία. Υπάρχουν κάποια όμως ελαφρώς (έως πολύ) αλλαγμένα σημεία που δεν θα αποκαλύψω για να μην σας ξενερώσω. Διαβάστε λοιπόν άφοβα. Πάμε λοιπόν:

 

Η ιστορία μας ξεκινά λέει στο "Λιμάνι της Σπάρτης" (ε, όλο και κάποιο λιμανι θα ειχε κοντά η Σπάρτη :p ) όπου Έλληνες και Τρώες γιορτάζουν τη σύναψη ειρήνης. Προηγουμένως έχουμε πληροφορηθεί ότι ο Αγαμέμνονας έχει κατακτήσει και "ενώσει" τα ελληνικά βασίλεια βάζοντας έτσι τις βάσεις λεει του ελληνικού έθνους, με τη βοήθεια του Αχιλλέα φυσικά που όταν δεν σκοτώνει θηριώδεις εχθρούς όλο με μια γκόμενα είναι, ενίοτε και με δυο.

 

Ο Ορλάντο-ΚαραμοΛέγκολας-Μπλουμ-Πάρης είναι με τον Έκτορα στη συνάντηση και τρώνε και πίνουνε μαζί με τους άλλους

όταν ο Πάρης εξαφανίζεται για να βρει την Ελένη (ΑΠΑΙΧΤΗ η Ντίαν Κρούγκερ). Τέλος πάντων την ιστορία την ξέρετε, την κλέβει, την βάζει στο καράβι και την πάει στην Τροία όπου την υποδέχεται ο Πρίαμος-Πίτερ Ο' Τουλ μαζί με την οικογένεια και (δεν το πίστευα όταν είδα) κάτι τύπους ιερείς με καλλιμαύκια ΙΔΙΟΥΣ με το Χριστόδουλο. :rotfl: Παρατηρήστε το και εσείς όταν τη δείτε.

 

Ο Μενέλαος-κερατάς πάει στον Αγαμέμνονα και τον πείθει (άλλο που δεν ήθελε ο ηγεμόνας) να εκστρατεύσουν κατά της Τροίας. Έτσι μαζεύονται 50.000 κόσμος (CGI οι περισσότεροι) και χίλια καράβια (CGI επίσης, πού εισαι Όμηρε να δείς, τι να δεις ο αόμματος :cool: , λεμε τώρα, τι έφτιαξαν απο το μύθο σου). Και κάνουν στην Τροία την απόβαση της Νορμανδίας όπου ο

Αχιλλέας-Μπραντ Πιτ κανει τον Τομ Χανκς μόνος του και φτιάχνει το προγεφύρωμα ολομόναχος με μια χούφτα πολεμιστές. Τεράστιοι ηρωισμοί :!:

 

Ο Αχιλλέας τσακώνει τη Βρησηίδα, του την κλέβει κάποιος άλλος βασιλιάς (γνωστή η ιστορία), τα παίρνει ο Αχιλλέας και δεν πολεμάει και αποδεκατίζονται οι Έλληνες στη μεγάλη μάχη (και μην ακούω αηδίες ότι και οι Τρώες ήταν Έλληνες). Για να μην σας τα πολυλογώ ο Πάρης σκοτώνει τον **spoiler**, ο Έκτορας σκοτώνει τον Πάτροκλο, ο Αχιλλέας σκοτώνει τον Έκτορα και ο Πάρης σκοτώνει τον Αχιλλέα με ένα βέλος στη φτέρνα (ταλέντο στην τοξοβολία που κληρονόμησε ως Λέγκολας) ενώ η Βρισιήδα σκοτώνει τον **spoiler**. Μόνο που επειδή τα αμερικανόπουλα δεν ξέρουν από αχίλλειο πτέρνα κλπ φροντίζει ο Παρης να του ρίξει και τρία βέλη στην καρδιά τα οποία ο μέγας Αχιλλέας τα τραβά και τα βγάζει για να πεθανει τελικά με το βελος στη φτέρνα. :cry:

 

Φυσικά παίζει Δούρειος Ίππος, Οδυσσέας κλπ αλλά δεν παρουσιάζονται πουθενά στο έργο η Ιφιγένεια στην Αυλίδα ή ο Λαοκόων με τα φίδια (αν δεν θυμάστε ανοίξτε καμμιά μυθολογία). ;)

 

Σαν παραγωγή είναι άπαιχτο. Οι σκηνές μάχης είναι αληθοφανείς, ειδικά εκεί που πέφτουν οι στρατοί ο ένας πάνω στον άλλον και γίνεται της κλαγγής και του αίματος. Οι ηθοποιοί παίζουν σωστά και πειστικά παρά τις αμερικανιές "Έκτορα, μην πολεμας σκεψου το παιδι μας" της Ανδρομάχης (αν και ο Όμηρος έγραψε τη συγκεκριμένη αμερικανιά πρώτος) οι οποίες είναι αναμενόμενες αλλά δεν μας πειράζουν πια, έχουμε συνηθίσει. :wacko:

 

Παρά τις αποκλίσεις από το ομηρικό έπος (η Warner λέει ότι εμπνεύστηκε το σενάριο από εκεί και δεν είναι μεταφορά του) είναι μια ταινία που βλέπεται ευχάριστα, δεν είναι σπλάτερ (δεν κόβονται χέρια μπροστά στα μούτρα μας δηλαδη κλπ εκτός από το λαιμό του κακομοίρη του Πάτροκλου). :eek:

 

Κατά τα άλλα πολλές φορές θα δείτε φάτσες που κινεζοφέρνουν ή αραβοφέρνουν ή μεξικοφέρνουν (οι κομπάρσοι είναι διαφόρων εθνικοτήτων ως συνήθως) και θα σας ξενίσει η αλλαγή σε κάποια σημεία του μύθου (πεθαίνουν κάποιοι που δεν πρέπει, o Αχιλλέας είναι στο Δούρειο Ίππο, η πολιορκία δεν φαίνεται να κρατά 10 χρόνια κλπ). Η ταινία δεν υπονοεί τίποτε παραπάνω για τη σχέση Πάτροκλος-Αχιλλέας, ίσα ίσα που ο Αχιλλέας όλο με γκόμενες είναι. :innocent:

 

Και ενώ λες πότε θα πεθάνει ο Ορλάντο-ΚαραμοΛέγκολας-Πάρης που περιφέρεται ως ηλίθιος σε όλη την ταινία αυτός ζει για να μας πει την ιστορία. Είναι τόσο χαζές οι αντιδράσεις του και οι ατάκες του σε όλη την ταινία που σου σπάει τα νεύρα αλλά καταλήγεις να γελάς. Και ενώ αυτό είναι καλό για μας δεν ξέρω αν είναι καλό για τον Μπλουμ.

 

Συμπέρασμα: ΝΑΙ, να πάτε να το δειτε. ΝΑΙ, ειναι εξαιρετική παραγωγή. ΝΑΙ, έχουν κάνει χοντράδες στο σενάριο αλλά τελικά δεν σε νοιάζει εκτός αν θεωρείς τον εαυτό σου καθαρόαιμο Μυρμιδόνα. Οι κοπέλες σας θα ενθουσιαστούν με τους πολεμιστές, οι μικρές με τον Μπραντ Πιτ οι υπόλοιπες με τον Ερικ Μπάνα. Η Τροία ως σκηνικό είναι υπέροχη (με 200 εκ δολ μπάτζετ φυσικό είναι).

 

 

Ερωτήσεις, απορίες κλπ όσες θέλετε.

http://www.projectforum.com/img/maclogo.gifSwitched to Mac
Link to comment
Share on other sites

1)Πως + που το ειδες?

2)Ο Λαοκοωντας ειναι αυτος με το συμπλεγμα με τα φιδια και τους 2 υιους-γιους του στο αγαλμα.ραιτ? Τι ειχε κανει αυτος?(δεν εχω μυθολογια)

3)Τον μαντη (καλχα??) που βγηκαν απο τη θαλασσα κατι τερατα και τον εφαγαν τον εχει? (τι ρωταω ε?)

4)Στην αποβαση χρησιμοποιουνε Μ-16?

5)Πως να το κανουν να φαινεται 10 χρονια? Μονο στον αρχοντα 3 ενα 20λεπτο εμοιαζε αιωνιοτητα...

6)Ποσο διηρκεσε η ταινια?

7)Οταν σκοτωνει τον εκτορα τον σερνει με το αρμα ο αχχιλευς? (τι ρωταω παλι ε?)(απΑντα!)

Mutilator :shifty:
Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα το δώ μόλις έρθει Έδεσσα σε καμιά 20 μέρες δηλαδή.

Ας ελπίσουμε τα λάθη να μην είναι πολύ κουφά...

 

υγ θα κάτσω μπάστακας στο σινεμά από τις 7μισι ανεξάρτητα αν το έργο αρχίζει 9 μπας και βρω θέση :p

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θέλω να κλείσω εισητήρια... OVELIX, όχι πως χρειαζόταν να με πείσεις... αλλά τώρα από 99% που θα πήγαινα, θα πάω 100%!

 

Υ.Γ.: Πρέπει να κλείσω εισητήρια A.S.A.P.!

Link to comment
Share on other sites

Και εγω θελω να το δω μονο και μονο για τις εντυπωσιακες σκηνες (ειδικα τις μαχες), και τον ηχο που μονο μια αιθουσα κινηματογραφου μπορει να προσφερει. Μπαμπα θα μου δωσεις 10 ευρω να παω σινεμα??? :whistle: :happy: :p
Link to comment
Share on other sites

Yπάρχουν οι υπόλοιποι ήρωες, Διομήδης, Αίαντας 1 και 2, Πενθεσύλεια, Αινείας, κλπ; Υπάρχει η ημιθεική διάσταση στον Αχιλλέα, με την μητέρα του και γενικά εαν αναφέρωνται οι θεοί και οι πάμπολλες βοήθειες τους εκατέρωθεν; Απο μουσική επένδυση, τι λέει; Επίσης, απο ηχητικά εφφέ; Ενδυματολογικά, έχει σχεση η παραγωγή με τις αναφορές της εποχής;
Link to comment
Share on other sites

εγω ξερω οτι εαν ποτε το καναμε αυτο το εργο στην ελλαδα τωρα 8α μιλαγαμε για καλυτερες ατακες(βρισηδια προτιμοτερο) για να γελαμε,εφφε με CGI της πλακας.Οποτε το οτι εγινε ενα εργο που 8α προβλη8ει σε ολο το κοσμο(στην κυριολεξια) πρεπει τουλαχιστον να μας τημαει και οχι να το παιζουμε κριτες των παντων!!!!εαν ειχαμε τα ***% να το καναμε εμεις.....!
http://www.myphone.gr/gallery/uploads/5309/2.jpg Βελιγραδι VOLIM TE UVEK! 13/2/97
Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος galinios (11 Μάι. 2004 , 11:14)

 

εαν ειχαμε τα ***% να το καναμε εμεις.....!

 

 

Λεφτα μας λειπουν, οχι *******

http://briefcase.pathfinder.gr/download/WilliamBlake/18998/362856/0/d.jpg
Link to comment
Share on other sites

SakisPlayer

Από τους ήρωες που αναφέρεις μόνο ο Αινείας εμφανίζεται και αυτός προς το τέλος. Η ημιθεϊκή διάσταση του Αχιλλέα αναφέρεται ως μύθος (τον ρωτά ένα παιδάκι στην αρχή) αλλά ακόμη και στη συνάντηση με την μητέρα του Θέτιδα (Τζούλι Κρίστι) δεν γίνεται λόγος για τον εμβαπτισμό του στο νερό, την αθανασία του κλπ.

 

Οι θεοί του Ολύμπου δεν εμφανίζονται και δεν παρεμβαίνουν παρά μόνο στα λόγια των πολεμιστών και των βασιλιάδων.

 

Την μουσική δεν την πρόσεξα, συνήθως την προσέχω την δεύτερη φορά (από βδομάδα δηλαδή). Ηχητικά εφφέ παίζουν και είναι σούπερ στις σκηνές των μαχών. Ενδυματολογικά φαίνεται προσεγμένο αλλά δεν ειμαι ο ειδικός της εποχής για να σου πω αν είναι ακριβή ή όχι.

 

Ξαναλέω ότι πρόκειται μάλλον για "ελεύθερη διασκευή" παρά για μεταφορά. Μην πάτε στο σινεμά περιμένοντας να δειτε την Ιλιάδα.

 

Galinios, και λεφτά να είχαμε πάλι θα πλακωνόμαστε μεταξύ μας για το πώς θα μιλάνε, τι θα φοράνε, γιατί ειπε αυτό και όχι εκείνο, ο υπουργός θα έπρεπε να εγκρίνει το σενάριο, στα τηλεπαράθυρα θα γινόταν χαμός και στο τέλος οι σινεκριτικοί θα το έθαβαν κιολας. Οπότε καλύτερα που δεν έχουμε λεφτά και τα κάνουν άλλοι. Και πού να δείτε τον Μεγαλέξαντρο του Όλιβερ Στόοουν με τις ξυρισμένες γάμπες και το μαλλί κομμωτηρίου. Εκεί υποψιάζομαι ότι θα έχουμε πρόβλημα. Αλλά αυτό είναι αλλου θρεντ θέμα.

http://www.projectforum.com/img/maclogo.gifSwitched to Mac
Link to comment
Share on other sites

Πάντως όσοι θέλουν να πάρουν μία ιδέα στο τί παίζει με την τροία θα παιχτεί στο mega στι 00:15 από την εκπομπή "ραντέβου για σινεμά" και μιλάει με τους πρωταγωνιστές!!!
Υπογραφή εκτός ορίων. 420Χ150 και 16Κ μέγιστο.
Link to comment
Share on other sites

Ovelix, εφόσον δεν εξηγεί τον (ανάποδο) εμβαπτισμό του Αχιλλέα πως εξηγεί η ταινία την αχίλλειο πτέρνα; Επίσης, επειδή έχω διαβάσει κάποιες κριτικές αληθεύει ότι ο Αχιλλέας εμφανίζεται γκομενάκιας και πάρτα όλας που ενδιαφέρεται μόνο για την υστεροφημία του; (πάντως εγώ δεν τον θυμάμαι έτσι στην Ιλιάδα, αλλά πάει καιρός και δεν θέλω να το παίξω ειδικός).

 

Λίγο - λίγο νομίζω θα μας το πεις όλο το έργο ;-)

http://skopia.digitalrice.com/ads/myphone-skopia.jpg

Ελληνικός στρατός και στρατιωτική θητεία - http://www.ellinikos-stratos.com/

 

 

Collecting coins - http://www.fleur-de-coin.com/

Link to comment
Share on other sites

Δεν εξηγεί την αχίλλειο πτέρνα. Για αυτό και ο Πάρης του ρίχνει και δυο-τρια βελη στην καρδιά για να μην μεινουν με την απορια τα αμερικανάκια.

 

Πράγματι η ταινία τον εμφανίζει όπως λες. Διάβασε παραπάνω. Έχει κάμποσες διαφορές με την Ιλιάδα, αλλά ας μην τα ξαναλέμε, χαλαρό adaptation κάναν οι άνθρωποι και το λενε.

http://www.projectforum.com/img/maclogo.gifSwitched to Mac
Link to comment
Share on other sites

...μια άποψη...

 

Oταν το Xόλιγουντ εισβάλλει στην Tροία

Tης Mαριας Kατσουνακη

από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 11/05/2004

 

Στην πιο κρίσιμη στιγμή της μονομαχίας του Πάριδος με τον Mενέλαο, ο Πάρις σέρνεται κάθιδρος στα πόδια του αδελφού του Eκτορα ζητώντας προστασία; O Aχιλλέας πεθαίνει προσπαθώντας να σώσει τη Bρισηίδα από τα χέρια του Aγαμέμνονα και των στρατιωτών του; Kαι οι θεοί του Oλύμπου, που μπαινοβγαίνουν διαρκώς στην Iλιάδα καθορίζοντας ο καθένας τη μοίρα των ηρώων που έχει θέσει υπό την προστασία του, τι απέγιναν; Προφανώς ο Bόλφγκανγκ Πέτερσεν στη μεγαλεπήβολη «Tροία» του δεν φιλοδοξεί να ακολουθήσει με ευλάβεια το ομηρικό έπος, ούτε να αποδώσει με ακρίβεια στο κάθε πρόσωπο τον ρόλο που του αρμόζει. Eτσι, παρακολουθούμε τη Bρισηίδα να σκοτώνει τον Aγαμέμνονα στην πολιορκημένη Tροία, εξουδετερώνοντας με ένα τόσο δα μικρό μαχαίρι ολόκληρη «Oρέστεια». O αρχιστράτηγος των Eλλήνων, λοιπόν, δεν προλαβαίνει να επιστρέψει στις Mυκήνες και να πεθάνει από το χέρι της Kλυταιμνήστρας και του Aιγίσθου. Oμως, από την άλλη, καθόλου δεν μας ενοχλεί που φεύγει από τη μέση αυτή η γκροτέσκα, εξουσιομανής φιγούρα που θυμίζει περισσότερο τον... Oβελίξ παρά ισχυρό βασιλέα.

 

Γιατί, αν εξαιρέσουμε τις παρουσίες του Mπραντ Πιτ ως Aχιλλέα, που ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του ημίθεου, του Eρικ Mπάνα ως Eκτορα (σε μια politically correct εκδοχή του) και του Πίτερ O’ Tουλ επιβλητικού - σαιξπηρικού Πριάμου, το υπόλοιπο καστ της ταινίας έλκει την καταγωγή του από τα κόμιξ ή την πασαρέλα (όπως η Γερμανίδα μανεκέν - Eλένη).

 

H μερική σύγχυση που προκαλεί η φαντασμαγορική πολεμική περιπέτεια, με τις θεαματικές (και καλογυρισμένες) σκηνές μάχης, τους έρωτες, τα πάθη και τα μίση, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να επιστρέψουμε στην «Iλιάδα» και να διευκρινίσουμε τις απορίες μας.

 

H παγκόσμια πρεμιέρα της «Tροίας», την ερχόμενη Παρασκευή στις αίθουσες, μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για ένα πρόχειρο, έστω, ξεφύλλισμα του Oμήρου, για τους περίεργους και φιλομαθείς. Πόσοι, όμως, θα ανατρέξουν στην πηγή για να διορθώσουν τις ανακρίβειες και πόσοι θα αρκεστούν στα θεαματικά σκηνικά, τα πλούσια κοστούμια και τις εντυπωσιακές λήψεις; O ίδιος ο σκηνοθέτης είναι σαφής και ειλικρινής, αναφερόμενος στις σκηνές μάχης: «H ιστορία διαδραματίζεται το 1215 π.X., επομένως δεν μπορούμε να κάνουμε και τόσο αναλυτική έρευνα. Eπρεπε να αυτοσχεδιάσουμε, επειδή το μόνο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν μερικά σχέδια. Παρουσιάζουμε όμως το αίμα, τον ιδρώτα και τα δάκρυα με απόλυτα ρεαλιστικό τρόπο».

 

O Πέτερσεν συνοψίζει με ακρίβεια το «τρίπτυχο» πάνω στο οποίο στήριξε το δικό του έπος: ιδρώτα, δάκρυα και αίμα. Aπό αυτά τα «υλικά» είναι πλασμένοι οι δικοί του ήρωες. H εικόνα του «τραγικού ανθρώπου» που εμφανίζεται για πρώτη φορά μέσα στην Iλιάδα, αντικαθίσταται στην κινηματογραφική «Tροία» από την εικόνα του «θυμωμένου ανθρώπου». O Aχιλλέας του Mπραντ Πιτ είναι μια «μηχανή θανάτου» που ευαισθητοποιείται μόνο όταν ερωτεύεται. Σύμφωνοι. Tο Xόλιγουντ χρειάζεται τους ήρωές του να δοκιμάζονται, να μάχονται για την αγαπημένη τους, να πεθαίνουν ακόμη για χάρη της... Xρειάζεται την κάθαρση, την αποκατάσταση, τον ευχαριστημένο και δικαιωμένο θεατή. Kαι η «Tροία», όσο προσεγμένη παραγωγή και αν είναι, δεν παύει να υπακούει στους χολιγουντιανούς κανόνες, να αποσπά από την ποίηση την πλοκή, να μεταφράζει την «μήνιν» σε βάρβαρη εκδικητική μανία, να επενδύει στη ρεαλιστική απεικόνιση και όχι στην αφηγηματική τέχνη του θρυλικού ραψωδού.

 

H «Tροία» διαθέτει τις προδιαγραφές της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας και έναν υποβλητικά ωραίο και πειστικό Mπραντ Πιτ. Aλλά όποιος αναζητήσει είτε από εμμονή είτε από ευαισθησία την αύρα της «Iλιάδας», θα πρέπει να βολευτεί με τον Aχιλλέα να απαξιοί να απαντήσει και έτσι, ωραίος ως Eλλην ημίθεος που είναι, να αρκείται σε ένα άναρθρο «Tσ!..»

...ένα μήλο την ημέρα, το γιατρό το κάνει πέρα...

...ένα σκόρδο την ημέρα, τον καθένα κάνει πέρα...

...ένα APPLE μες τη μέρα, κάθε gadget κάνει πέρα...:music:

Link to comment
Share on other sites

...ακόμη, μια, άποψη...

 

 

Το Χόλιγουντ ξεσπάθωσε

της Ευάννας Βενάρδου,

από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 09/05/2004

 

Δεν έχουμε καμία αμφιβολία πως η «Τροία», η πολυαναμενόμενη χολιγουντιανή μεταφορά του ομηρικού έπους (στις αίθουσες την Παρασκευή), θα είναι άλλη μια εντυπωσιακή υπερπαραγωγή.

 

Πώς αλλιώς; Ο σκηνοθέτης της Βόλφγκανγκ Πίτερσεν είναι ο δημιουργός της θεαματικής «Καταιγίδας», ενώ οι δύο πρωταγωνιστές της είναι το σούπερ σεξ σίμπολ Μπραντ Πιτ και ο «Hulk» Ερικ Μπάνα (για όσους δεν θυμούνται, ο ευειδής νέος που όταν θύμωνε... μεταμορφωνόταν σε πράσινο τέρας).

 

Τώρα αν όλα αυτά τα τεκμήρια εμπορικότητας, μαζί φυσικά με τα πλούσια ειδικά εφέ, εγγυώνται μια πιστή μεταφορά του ομηρικού πνεύματος είναι μια άλλη ιστορία... Ελληνας πάντως ούτε για δείγμα δεν υπάρχει στο καστ -εκτός αν θεωρηθεί εξ αγχιστείας συμπατριώτης μας ο Αχιλλέας-Μπραντ Πιτ. Τυγχάνει βλέπετε σύζυγος της Ελληνοαμερικάνας Τζένιφερ Ανιστον, λατρεύει τα γεμιστά που του φτιάχνει, και διαθέτει εξοχικό στη Σπάρτη του Νιου Τζέρσεϊ!

 

Η ταινία πάντως ούτε με κυάλια δεν προσέγγισε το ελληνικό έδαφος. Γυρίστηκε σε στούντιο του Λονδίνου, στη Μάλτα όπου η Τροία «ξαναχτίστηκε» σε μια έκταση 40.000 τ.μ., και στο Μεξικό εν μέσω τυφώνων (αντί για το Μαρόκο, που τελικά απορρίφθηκε λόγω του πολέμου στο Ιράκ). Οσο για έλληνες επιστημονικούς συμβούλους; Τι να τους κάνουν; Από κλασικιστές και ομηριστές στην Αμερική άλλο τίποτε...

 

Υπάρχει βέβαια και ο αντίλογος: ο Πίτερσεν έχει σκηνοθετήσει το αριστουργηματικό «Υποβρύχιο». Το σενάριο της «Τροίας», που βασίστηκε στην «Ιλιάδα», και εν μέρει στην «Οδύσσεια» αλλά και την «Αινειάδα» του Βιργίλιου, υπογράφει ο πολύ καλός Ντέιβιντ Μπένιοφ («25η ώρα»). Ο... «θεός» Μπραντ Πιτ πάλι έχει αποδείξει με τις κατά καιρούς επιλογές του ότι και να τσαλακώσει την εικόνα του είναι διατεθειμένος και πραγματικό ταλέντο διαθέτει. «Αυτό που με προσέλκυσε στον Αχιλλέα είναι αυτός ο συνδυασμός της δύναμης και της ευγένειας», έχει δηλώσει για τον αλαζονικό, φιλόδοξο και άτρωτο πολεμιστή που ενσαρκώνει (έριξε μάλιστα τρελή προπόνηση για να αποκτήσει γραμμωμένο σώμα, ενώ αναγκάστηκε να κόψει και το κάπνισμα). Στα γυρίσματα μάλιστα (τι σύμπτωση!) του κόπηκε ο... αχίλλειος τένοντας!

 

«Ο Τρωικός Πόλεμος τα είχε όλα»

 

Ο φίλος και συνάδελφός του Τζορτζ Καμιλιέρι δεν στάθηκε εξίσου τυχερός: ο μαλτέζος μποντιμπίλντερ (και πρώην «Μίστερ Μάλτα») έσπασε το πόδι του σ' ένα γύρισμα μιας σκηνής δράσης και πέθανε από επιπλοκές μετά την εγχείρηση...

 

Οσο για τον γοητευτικό Ερικ Μπάνα, που ενσαρκώνει τον Εκτορα της Τροίας, θεωρείται ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους νέους ηθοποιούς του Χόλιγουντ, μαζί με τον Ορλάντο Μπλουμ (Πάρις) του «Αρχοντα των δαχτυλιδιών». Στο πλευρό τους, δύο διαχρονικές αξίες: Οι Πίτερ Ο' Τουλ (βασιλιάς Πρίαμος) και η Τζούλι Κρίστι (Θέτις). Την Ωραία Ελένη πάντως ενσαρκώνει ένα πρώην μοντέλο: η Ντιαν Κρούγκερ.

 

 

Κάποιοι πόλεμοι έχουν ως αιτία την εξουσία. Αλλοι τη δόξα, μερικοί την τιμή και άλλοι τον έρωτα. Πώς λοιπόν να μην ενδιαφερθεί το Χόλιγουντ για τον Τρωικό Πόλεμο που τα συνδυάζει όλα σε ένα; Πέρυσι μάλιστα γυρίστηκε και τηλεοπτική σειρά με τίτλο «Η Ελένη της Τροίας», που παρουσιάζει τους Ελληνες ως ηλίθιους πολεμοκάπηλους.

 

«Το επίκεντρο στη δική μας ιστορία», εξηγεί ο Β. Πίτερσεν, «είναι η αιώνια και μεγαλειώδης ανθρώπινη διάσταση από τις νίκες και τις ήττες που κατέγραψε κάποτε ο Ομηρος. Δεν νομίζω πως άλλος συγγραφέας τα τελευταία 3.000 χρόνια κατάφερε να περιγράψει με περισσότερη ζωντάνια και ακρίβεια τη φρίκη του πολέμου. Ομως στα έργα του, το ανθρώπινο δράμα επισκιάστηκε από τη βιαιότητα», λέει. «Οι σημερινοί θεατές έχουν ανάγκη να βιώσουν την ιστορία μέσα από τις ζωές και τα πάθη των ανθρώπων που εμπλέκονται».

 

Ο Μπένιοφ πάντως δεν μοιάζει να νιώθει δέος απέναντι στο κείμενο του Ομήρου. «Η ιστορία του Τρωικού Πολέμου», έχει δηλώσει, «δεν ανήκει στον Ομηρο. Δεκάδες εκδοχές έχουν διατυπωθεί και το σενάριό μου βασίζεται σε πολλές απ' αυτές. Δεν πρόκειται για μια διασκευή της Ιλιάδας, γι' αυτό και δεν φοβάμαι μήπως θεωρηθεί πως "αποκαθηλώνω" ένα κλασικό κείμενο».

 

Ο Πίτερσεν υπόσχεται ότι «η "Τροία" θα προσφέρει το θέαμα της μάχης ανάμεσα σε δεκάδες χιλιάδες στρατιώτες, μ' έναν τρόπο που το κοινό δεν έχει ξαναδεί ποτέ». Στο Μεξικό επιστρατεύτηκαν 2.000 κομπάρσοι, που με στολές και ξίφη πολέμησαν εικονικά σε μια χορογραφημένη μάχη και μετά πολλαπλασιάστηκαν με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οσο για τον Δούρειο Ιππο, βάρους 11 τόνων και ύψους 7,5 μέτρων, κατασκευάστηκε από ατσάλι και υαλοβάμβακα (με ανάλογη επεξεργασία, ώστε στην οθόνη να μοιάζει με ξύλο).

 

«Αν το σκεφτεί κανείς λογικά το μόνο υλικό που θα είχαν τότε στη διάθεσή τους οι Ελληνες ήταν ξύλο από καμένα πλοία. Ετσι σκέφτηκα ότι ο Δούρειος Ιππος πρέπει να δίνει την εικόνα μιας πρόχειρα φτιαγμένης κατασκευής. Επίσης θεώρησα ότι πρέπει να είναι ένα αντικείμενο που να δίνει μια παγανιστική αίσθηση ώστε να μπορεί να επηρεάσει το θρησκευτικό αίσθημα των Τρώων».

 

Καμάρι των τελευταίων, ο γενναίος πρίγκιπας Εκτορας, γιος του Πρίαμου. Τον ενσαρκώνει ο ταχύτατα ανερχόμενος Ερικ Μπάνα, ο οποίος φιλοδοξεί σύντομα να ερμηνεύσει και τον Τζον Λένον. Ιδού τι λέει ο ίδιος στη συνέντευξη που μας παραχώρησε η Village Films:

 

«Την πανοπλία τη συνηθίζεις»

 

- Ξέρατε την ιστορία απ' το σχολείο;

 

«Οχι, δεν διδάχθηκα ελληνική μυθολογία στο σχολείο. Εμαθα για τον Ομηρο πολύ αργότερα. Γενικά δεν έχω μελετήσει πολλή ιστορία, όμως είχα όλο το χρόνο να ασχοληθώ τώρα με την ταινία -κι αυτό ήταν το πιο απολαυστικό κομμάτι. Βέβαια, ταυτόχρονα έπρεπε να γίνω εξπέρ στην ιππασία, στην ξιφομαχία, να μάθω για τη συγκεκριμένη περίοδο, να αλλάξω την προφορά μου και να μελετήσω ανάλογους χαρακτήρες»...

 

- Πιστεύετε πως ο Ομηρος θα αποκτήσει νέους αναγνώστες μετά την έξοδο της «Τροίας»;

 

«Το ελπίζω. Είναι καλό να συμμετέχεις σ' ένα φιλμ που θα αποκαλύψει μια ολόκληρη εποχή στους νέους. Οταν γυρίζαμε στο Λονδίνο, θυμάμαι, μαζί μας ήταν κάποια από το Βρετανικό Μουσείο και φαινόταν ενθουσιασμένη με τις προοπτικές και τη δυναμική της ταινίας».

 

- Ηταν δύσκολο να δουλεύετε μέσα σ' αυτές τις πανοπλίες;

 

«Είναι απίστευτο πόσο γρήγορα συνηθίζεις! Οταν την πρωτοφόρεσα σκέφτηκα: "Πώς στο καλό θα καταφέρω να πολεμήσω μέσα σ' αυτό;". Οταν όμως κάνεις την πρώτη προσπάθεια νιώθεις την αδρεναλίνη να σε πλημμυρίζει, σαν να μην φοράς τίποτα!»

 

- Τίποτε τραυματισμοί;

 

«Μώλωπες και γρατσουνιές είναι στο πρόγραμμα από τη στιγμή που κάνεις σωστά τις σκηνές μάχης. Σίγουρα κάποια στιγμή θα τις φας. Οπως στην αναμέτρησή μου με έναν έλληνα πολεμιστή, τον οποίον ενσάρκωνε ένας πανύψηλος πρώην παλαιστής. Ηταν μια πραγματική μονομαχία και ύστερα από τρεις μέρες βγήκαμε και οι δύο νοκ άουτ!»

 

- Ξεκινήσατε σαν σταντ-απ κωμικός στην Αυστραλία. Ηταν δύσκολο να ερμηνεύσετε έναν μυθικό χαρακτήρα;

 

«Το βρήκα ευκολότερο να παίξω τον Εκτορα από τον "Hulk". Ποτέ ξανά δεν είχε τόση πλάκα στο γύρισμα. Ηταν σαν να είναι δύο ταινίες σε μία. Στο Λονδίνο και τη Μάλτα το γύρισμα αφορούσε πιο πολύ τη δραματική διάσταση της ταινίας, ενώ στο Μεξικό, με τις μεγάλες πολεμικές σκηνές, οι απαιτήσεις ήταν περισσότερο σωματικές. Γενικά πάντως νιώθω πως το σταντ-απ συχνά είναι πιο δραματικό από το συμβατικό παίξιμο. Πιστεύω πως υπάρχουν σοβαρές ομοιότητες μεταξύ του κόσμου της κωμωδίας και του δραματικού παιξίματος. Ο κόσμος της κωμωδίας είναι ένας πολύ σκοτεινός, μελαγχολικός κόσμος...»

...ένα μήλο την ημέρα, το γιατρό το κάνει πέρα...

...ένα σκόρδο την ημέρα, τον καθένα κάνει πέρα...

...ένα APPLE μες τη μέρα, κάθε gadget κάνει πέρα...:music:

Link to comment
Share on other sites

Αρχικό Μήνυμα από το μέλος yandr (11 Μάι. 2004 , 13:21)

 

Επίσης, επειδή έχω διαβάσει κάποιες κριτικές αληθεύει ότι ο Αχιλλέας εμφανίζεται γκομενάκιας και πάρτα όλας που ενδιαφέρεται μόνο για την υστεροφημία του;

 

Δεν ξέρω πως τον εμφανίζουν.

 

Αυτό που άκουσα, είναι ότι ο Αχιλλέας εμφανίζεται εκεί που δεν τον σπείραν ;) :whistle:

 

Δυο κόσμοι θα πολεμήσουν για την τιμή και τη δύναμη. Χιλιάδες θα πεθάνουν, κυνηγώντας τη δόξα. Για την αγάπη, ένα έθνος θα χαθεί από το πρόσωπο της γης.

 

Και για το all-star lineup του ultra μακελειού του Petersen, ένα σωρό εισιτήρια θα κοπούν , βουνά από pop-corn θα καταναλωθούν και λίμνες αναψυκτικών ολόκληρες, θα στερέψουν . :p cine.gr

Don't criticize... what you can't understand...!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

Ανακοινώσεις



×
×
  • Create New...