Jump to content

Το ιστορικό των Νόμιμων Συνακροάσεων


MsK
 Κοινοποίηση

Recommended Posts

Στις 17 Ιανουαρίου του 1995, πριν από 11 περίπου χρόνια, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε το ψήφισμα του συμβουλίου σχετικά με τη «νόμιμη παρακολούθηση των τηλεπικοινωνιών». Στις οδηγίες αυτού θα έπρεπε να προσαρμοστούν όλες οι εταιρίες παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών (PSTN, ISDN, GPRS, UMTS, xDSL, TETRA, GSM, CDMA, IS41 και S-PCS), ώστε να παρέχουν στις διωκτικές αρχές, εφόσον ζητηθεί από αυτές, την απαιτούμενη τεχνολογική υποδομή για την πραγματοποίηση «νόμιμων συνακροάσεων» (Lawful Interception – LI). Η οδηγία ανέφερε ότι οι διωκτικές αρχές θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν τις τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες των ατόμων, που υπόκεινται σε έρευνες, ανεξάρτητα από το αν είναι συνδρομητές δικτύου ή χρησιμοποιούν προσωρινά τις υπηρεσίες του (roaming), ακόμη και αν οι κλήσεις ή τα δεδομένα προωθούνται σε άλλα τερματικά μέσω άλλων δικτύων (divert). Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ζήτησε την πρόσβαση σε πληροφορίες «σηματοδοσίας (signaling or access ready status), εξερχομένων και εισερχομένων κλήσεων (ακόμη και αν δεν ολοκληρώθηκαν), χρόνους εκκίνησης και τερματισμού, καθώς και διάρκεια κλήσεων, πραγματικοί αριθμοί προορισμού κλήσεων (ακόμη και αν μεσολάβησαν προωθήσεις), γεωγραφικές πληροφορίες (με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια), καθώς και αναλυτικές πληροφορίες για τις υπηρεσίες που χρησιμοποίησε ο συνδρομητής και τις τεχνικές λεπτομέρειες που τις περιβάλλουν. Παράλληλα, διευκρινίστηκε ότι οι διωκτικές αρχές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν παρακολουθήσεις σε πραγματικό χρόνο των συνδιαλέξεων των συνδρομητών, αλλά και να λαμβάνουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία. Το πλήρες κείμενο του ψηφίσματος μπορείτε να το βρείτε στη σχετική ιστοσελίδα της Ε.Ε.

 

Ψήφισμα του Συμβουλίου της 17ης Ιανουαρίου 1995 σχετικά με τη νόμιμη παρακολούθηση των τηλεπικοινωνιών

 

ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ

 

Στο παρόν τμήμα περιέχονται οι απαιτήσεις των νομίμως εξουσιοδοτημένων αρχών όσον αφορά τη νόμιμη παρακολούθηση τηλεπικοινωνιών. Οι απαιτήσεις αυτές διατυπώνονται με την επιφύλαξη του εθνικού δικαίου και πρέπει να ερμηνευθούν σύμφωνα με τις ισχύουσες εθνικές διατάξεις.

Στο συνημμένο γλωσσάριο ανευρίσκονται οι ορισμοί διαφόρων εννοιών.

  • 1. Οι νομίμως εξουσιοδοτημένες αρχές χρειάζονται πρόσβαση σε όλες τις τηλεπικοινωνίες που μεταδίδονται αμέσως ή εμμέσως, προς και από τον αριθμό ή άλλο αναγνωριστικό χαρακτηριστικό της υπηρεσίας στόχου που χρησιμοποιείται από τον παρακολουθούμενο. Οι νομίμως εξουσιοδοτημένες αρχές χρειάζονται επίσης πρόσβαση στα στοιχεία της συνδιάλεξης που παράγονται για τη διεκπεραίωσή της.
  • 1.1. Οι νομίμως εξουσιοδοτημένες αρχές χρειάζονται πρόσβαση στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο παρακολουθούμενος χρησιμοποιεί ένα τηλεπικοινωνιακό σύστημα παροδικά ή συνεχώς.
  • 1.2. Οι νομίμως εξουσιοδοτημένες αρχές χρειάζονται πρόσβαση στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο παρακολουθούμενος μπορεί να χρησιμοποιεί μέσα για τη μεταφορά συνδιαλέξεων σε άλλες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες ή άλλον τερματικό εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένων των συνδιαλέξεων που διασχίζουν περισσότερα από ένα δίκτυα ή τις οποίες χειρίζονται περισσότεροι από ένας υπεύθυνοι δικτύου/παρέχοντες υπηρεσίες προτού ολοκληρωθούν.
  • 1.3. Οι νομίμως εξουσιοδοτημένες αρχές χρειάζονται πρόσβαση στις τηλεπικοινωνίες προς και από τον παρακολουθούμενο, εξαιρουμένων όλων των άλλων τηλεπικοινωνιών που δεν έχουν σχέση με την υπηρεσία στόχο που προσδιορίζεται στην άδεια παρακολούθησης.
  • 1.4. Οι νομίμως εξουσιοδοτημένες αρχές χρειάζονται πρόσβαση στα ακόλουθα στοιχεία συνδιάλεξης, όταν είναι δυνατόν.
  • 1.4.1. Σηματοδότηση ετοιμότητας για την πρόσβαση.
  • 1.4.2. Αριθμός του καλουμένου για τις εξερχόμενες κλήσεις, ακόμη και όταν δεν γίνει επιτυχής σύνδεση.
  • 1.4.3. Αριθμός του καλούντος για εισερχόμενες κλήσεις, ακόμη και όταν δεν γίνει επιτυχής σύνδεση.
  • 1.4.4. Όλα τα ψηφία που σχηματίζει ο στόχος, συμπεριλαμβανομένων ψηφίων που σχηματίζονται μετά την πραγματοποίηση της σύνδεσης για να ενεργοποιηθούν ειδικές λειτουργίες όπως η συνδιάλεξη πολλών ατόμων και η μεταφορά συνδιάλεξης.
  • 1.4.5. Αρχή, τέλος, και διάρκεια της συνδιάλεξης.
  • 1.4.6. Πραγματικός προορισμός και ενδιάμεσοι αριθμοί κλήσεως εάν η συνδιάλεξη μεταφέρθηκε.
  • 1.5. Οι νομίμως εξουσιοδοτημένες αρχές χρειάζονται πληροφορίες για την ακριβέστερη δυνατή γεωγραφική θέση του συνδρομητή κινητής τηλεφωνίας στο δίκτυο.
  • 1.6. Οι νομίμως εξουσιοδοτημένες αρχές χρειάζονται δεδομένα για την ειδική υπηρεσία που χρησιμοποιεί οι παρακολουθούμενος και για τις τεχνικές παραμέτρους αυτού του τύπου τηλεπικοινωνίας.
  • 2. Οι νομίμως εξουσιοδοτημένες αρχές χρειάζονται ικανότητα παρακολούθησης των τηλεπικοινωνιών σε πραγματικό χρόνο και καθ' όλο το εικοσιτετράωρο. Επαρκή στοιχεία συνδιάλεξης πρέπει επίσης να παρέχονται σε πραγματικό χρόνο. Εάν δεν είναι δυνατόν να παρασχεθούν πρόσθετα στοιχεία της συνδιάλεξης σε πραγματικό χρόνο, οι νομίμως εξουσιοδοτημένες αρχές χρειάζονται να τους δίνονται αυτά τα στοιχεία το συντομότερο δυνατόν μετά το πέρας της συνδιάλεξης.
  • 3. Οι νομίμως εξουσιοδοτημένες αρχές χρειάζονται από τους υπευθύνους δικτύων/παρέχοντες υπηρεσίες να παρέχουν μία ή περισσότερες διεπαφές από τις οποίες οι παρακολουθούμενες τηλεπικοινωνίες να μπορούν να διαβιβαστούν στις εγκαταστάσεις παρακολούθησης. Οι διεπαφές αυτές πρέπει να συμφωνηθούν από κοινού μεταξύ των αρμόδιων για την παρακολούθηση αρχών και των υπευθύνων δικτύων/παρεχόντων υπηρεσίες. Άλλα θέματα που αφορούν αυτές τις διεπαφές θα ρυθμιστούν αναλόγως της συνήθους πρακτικής κάθε χώρας.

 

Οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα έπρεπε φυσικά να «ενσωματωθούν» στα συστήματα των παρόχων τηλεφωνικών υπηρεσιών, ενώ ο ETSI ανέλαβε την κωδικοποίηση και την προτυποποίηση τους. Το αποτέλεσμα ήταν οι προδιαγραφές ETSI 201 671, τις οποίες έπρεπε να ακολουθήσουν πιστά οι κατασκευαστές τηλεπικοινωνιακού υλικού, μεταξύ των οποίων και αυτές που ασχολούνται με το χώρο της κινητής τηλεφωνίας. Ο εκάστοτε κατασκευαστής προχώρησε σε διαφορετική υλοποίηση των προδιαγραφών, ωστόσο όλες ήταν και είναι εναρμονισμένες με τις οδηγίες της Ε.Ε., που δημοσιεύθηκαν πριν από μια δεκαετία. Είναι απόλυτα φυσικό λοιπόν, τα συστήματα αυτά να υιοθετήθηκαν και από τους κατασκευαστές που προμηθεύουν τα ελληνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Τεχνικές προδιαγραφές των συστημάτων αυτών, οι οποίες έχουν δημοσιευθεί σε... underground σελίδες του Διαδικτύου (Ericsson IMS R 6.6), περιγράφουν τους τρόπους με τους οποίους οι χειριστές τους μπορούν να πραγματοποιήσουν παρακολουθήσεις, καθώς και το πώς οι διωκτικές αρχές έχουν τη δυνατότητα απομακρυσμένου χειρισμού των συστημάτων για την άντληση των επιθυμητών «στοιχείων» από τις τηλεφωνικές επικοινωνίες του «θύματος». Τυπικά, τα συστήματα αυτά επιτρέπουν την απομακρυσμένη παρακολούθηση των κλήσεων που δρομολογούνται μέσω των μεταγωγικών κέντρων των εταιριών κινητής τηλεφωνίας. Οι κλήσεις (εισερχόμενες και εξερχόμενες) μπορεί να είναι είτε φωνητικές, είτε δεδομένων. Παράλληλα, τα συστήματα μπορούν να συνδεθούν με «κέντρα παρακολούθησης» (Law Enforcement Monitoring Facility - LEMF), προωθώντας σε αυτά το περιεχόμενο των συνομιλιών, καθώς και όλα τα απαραίτητα δεδομένα, τα οποία καθιστούν εφικτή την παρακολούθηση σε «πραγματικό χρόνο». Είναι αυτονόητο ότι τα συστήματα αυτά κατασκευάζονται για συγκεκριμένους σκοπούς και λειτουργούν με «τυποποιημένα» περιβάλλοντα εργασίας και χειρισμού, τα οποία σχεδιάζουν αποκλειστικά οι εταιρίες που τα παράγουν.

 

Στην πρόσφατη περίπτωση των παρακολουθήσεων, οι υποκλοπείς εκμεταλλεύθηκαν το συγκεκριμένο σύστημα, ώστε να πραγματοποιήσουν «νόμιμες συνακροάσεις» από κάποιο χώρο, στον οποίο είχαν εγκαταστήσει ένα πλήρως λειτουργικό LEMF, καθώς και 14 «τηλέφωνα σκιές» (Monitoring Centre Number Block - MCNB).

 

Γνωρίζοντας τις συγκεκριμένες τεχνικές λεπτομέρειες για την τεχνική λειτουργία των συστημάτων νόμιμης συνακρόασης, υποθέτουμε ότι οι «υποκλοπείς» που έχουν πρόσβαση σε αυτό, κατάφεραν να παρακολουθήσουν... όποιους επιθυμούσαν, χωρίς μάλιστα να έχουν στη διάθεσή τους ακριβό εξοπλισμό, πέρα από... αρκετά κινητά και έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για την καταγραφή των συνομιλιών. Παράλληλα, θα μπορούσαν να συλλέγουν πολύτιμες πληροφορίες όπως την γεωγραφική θέση των ατόμων που παρακολουθούσαν, τα γραπτά μηνύματα που αντάλλασσαν ή ακόμη και τα sites που επισκέπτονταν με τον browser του κινητού τους.

 

Φυσικά, για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα «θύματά» τους, θα έπρεπε αρχικά να ενεργοποιούσαν το σύστημα των «Νομίμων Συνακροάσεων» και να πραγματοποιήσουν τις απαιτούμενες ρυθμίσεις ώστε να προωθούνται τα πολύτιμα δεδομένα στα κινητά-σκιές. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγιναν αυτές οι ρυθμίσεις θα πρέπει μάλλον να απασχολήσουν τη δικαιοσύνη για τη διαλεύκανση της υπόθεσης των υποκλοπών.

 

Ότι κλειδώνει... ξεκλειδώνει

 

Είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με την ασφάλεια συστημάτων πληροφορικής, πως ότι κλειδώνει… ξεκλειδώνει. Όσοι αλγόριθμοι κρυπτογράφησης δεδομένων και αν υπάρξουν είναι βέβαιο ότι θα βρεθεί τρόπος να «σπάσουν» και να αποκαλύψουν το πολύτιμο περιεχόμενό τους. Όσα ηλεκτρονικά μέτρα ασφαλείας και αν λάβουν οι εταιρίες για να διαφυλάξουν τα πολύτιμα συστήματά τους, κάποιος θα γνωρίζει τα κλειδιά που απαιτούνται για να τα προσπεράσει, ενώ κάποιος άλλος θα χρησιμοποιήσει μεθόδους κοινωνικής μηχανικής (social engineering) για να τα αποσπάσει. Όπως υποστηρίζουν τα πανεπιστημιακά συγγράμματα «κανείς δεν θα πρέπει να εμπιστευθεί το μοντέλο ασφαλείας του GSM, εφόσον θέλει να μεταφέρει αυστηρώς εμπιστευτικά δεδομένα». Αυτό αποτελεί και την αλήθεια γύρω από το χώρο της ασφάλειας των τηλεπικοινωνιών. Το κινητό είναι και θα παραμείνει ένα απαραίτητο εργαλείο για τους περισσότερους από εμάς. Αν κάποιοι επιθυμούν να διαπραγματευτούν εθνικά μυστικά χρησιμοποιώντας το, καλό θα ήταν να καταφύγουν σε εναλλακτικές μεθόδους επικοινωνίας...

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Τα σκοτεινα σημεια της υποθεσης ειναι αρκετα. Φυσικα η Βοντα εχει αλυτα μυστηρια στο εσωτερικο της δικτυο ακομα και σημερα. Να αναφερω οτι εδω και καριο γνωριζαμε οτι πληρωσαμε για την ασφαλεια των Ολυμπιακων αγωνων 1,7 εκ. Ευρω και τελικα παρακολουθουσαν τους παντες. Αυτο θεωρω οτι ειναι εθνικη ξεφτιλα:(
Link to comment
Share on other sites

Όπως υποστηρίζουν τα πανεπιστημιακά συγγράμματα «κανείς δεν θα πρέπει να εμπιστευθεί το μοντέλο ασφαλείας του GSM, εφόσον θέλει να μεταφέρει αυστηρώς εμπιστευτικά δεδομένα». Αυτό αποτελεί και την αλήθεια γύρω από το χώρο της ασφάλειας των τηλεπικοινωνιών. Το κινητό είναι και θα παραμείνει ένα απαραίτητο εργαλείο για τους περισσότερους από εμάς. Αν κάποιοι επιθυμούν να διαπραγματευτούν εθνικά μυστικά χρησιμοποιώντας το, καλό θα ήταν να καταφύγουν σε εναλλακτικές μεθόδους επικοινωνίας...

Αυτή ήταν και η παγια θέση μου από την πρώτη μέρα που ξέσπασε το "σκάνδαλο" των media....Πολύ καπνός δίχως φωτιά....Η ουσία είναι μιά...Τα κινητά τηλέφωνα δεν μπορεί να υποκαταστήσουν τα "κόκκινα" τηλέφωνα...Δεν μπορεί κανεις να τα εμπιστευτεί ή μέσω αυτών να διαφεύγουν πληροφορίες υψηλής ασφάλειας. Όλα τα υπόλοιπα είναι ικανά να τροφοδοτούν ασύστολες παραφιλολογίες και να γεμίζουν προγράμματα τηλεοπτικά του στυλ γνωστής τηλεοπτικής οικογένειας και για προφανείς σκοπούς....;) :happy:

http://banners.wunderground.com/banner/gizmotemp/global/stations/16716.gif
Link to comment
Share on other sites

Τα ... "κόκκινα" τηλέφωνα πώς δουλεύουν;

Με αποκλειστικό server που βρίσκεται στα γραφεία του ΚΚΕ και περιφρουρείται από εντεταλμένους ΚΝίτες με ειδικά περιβραχιόνια :lol::lol::lol:

Λουκάς Σταμέλλος

Link to comment
Share on other sites

Πλήθος λαθών που αλλοιώνουν την πραγματικότητα, ανακρίβειες και ασάφειες, μη τεκμηριωμένα συμπεράσματα, επιλεκτική αναφορά προσώπων και παράθεση στοιχείων, καθώς και εσφαλμένες ημερομηνίες διαπιστώνει η Vodafone στα σημερινά δημοσιεύματα των εφημερίδων, που αναφέρονται στο δεύτερο ενδιάμεσο πόρισμα της ΑΔΑΕ.

 

Πρόκειται για την πρώτη αντίδραση της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας έπειτα από τη χθεσινή κατάθεση του υπομνήματος της ΑΔΑΕ στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, μέσω της οποίας της καταλογίζονται σημαντικές ευθύνες στην υπόθεση των υποκλοπών. Η Vodafone στη λακωνική ανακοίνωση της προσθέτει ότι ζήτησε τόσο από την ΑΔΑΕ, όσο και την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας να της κοινοποιηθεί η σχετική έκθεση προκειμένου να λάβει επισήμως γνώση του κειμένου.

 

Εν τω μεταξύ, πεπεισμένος ότι ο Κώστας Τσαλικίδης δολοφονήθηκε, εμφανίστηκε σε ραντεβού που είχε το πρωί, με το δικηγόρο της οικογένειας Θέμη Σοφό, ο μάρτυρας-σκιά, που υποστηρίζει ότι έχει στοιχεία για την υπόθεση του θανάτου του και για τις υποκλοπές. Ο μάρτυρας δηλώνει διατεθειμένος να προσέλθει στον εισαγγελέα και να καταθέσει στοιχεία.

Samsung S21 Ultra
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Καλημέρα σε όλους,

 

Πιστεύω ότι γίνεται πολύς λόγος για τίποτα. Απ'τη στιγμή που η τεχνολογία προχωρεί με τέτοιους ρυθμούς δεν περιμένατε ότι κάποια στιγμή θα παρακολουθούν και τα κινητά τηλέφωνα?

Με εκνευρίζει το γεγονός ότι σοκαρίστηκαν πολλοί απ'το σκηνικό με τη Voda. Μη μου πείτε κι όλας ότι πέσατε απ'τα σύννεφα!!!

Καλό θα ήταν να μη δουλευόμαστε και μεταξύ μας. Πλέον στις μέρες μας μα και σ'αυτές που έρχονται τα πάντα θα παρακολουθούνται και πάντα θα είμαστε φακελομένοι.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Κοινοποίηση

×
×
  • Create New...